تکواندو قهرمانی جهان| مدال برنز 80- کیلوگرم بر گردن برخورداری

9:45 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۸۹۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
در روز اول رقابت‌های قهرمانی جهان مکزیک، نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان صاحب نشان برنز شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه 23 آبان ماه با حضور 755 تکواندوکار از 120 کشور جهان به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده است و مهران برخورداری تنها نماینده ایران در روز اول توانست به نشان برنز برسد.

در مبارزات وزن ۸۰- کیلوگرم که ۴۶ تکواندوکار ثبت نام کرده اند مهران برخورداری دور نخست در دو راند و با نتایج ۷ بر صفر و ۸ بر ۴ «داویس تورناد» از کانادا شکست داد و در ادامه «هرناندز» از دومینیکن دارنده مدال برنز دوره قبل را طی ۲ راند متوالی(راند اول: ۳ بر یک و راند دوم: ۳ بر ۲) از پیش رو برداشت و سپس مقابل «شوخرات سالائف» از ازبکستان در ۲ راند متوالی و با نتایج مشابه ۳ بر یک به پیروزی دست یافت. مهران ۲ بار در بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات بین المللی تهران به این ازبکستانی باخته بود.

مهران با این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله «آلتانگرل » از مغولستان را ۲ بر یک شکست داد و با صعود به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

نماینده شایسته ایران در نیمه نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم برابر پارک وو از کشور کره جنوبی قرار گرفت و راند اول توانست ۹ بر ۵ به برتری برسد.

در راند دوم این حریف کره ای بود که ۱۴ بر ۷ پیروز شد تا برای مشخص شدن فینالیست کار به راند سوم برسد. در راند آخر پارک وو ۹ بر ۵ به برتری رسید تا اولین نشان ایران‌ به رنگ‌ برنزی باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: تکواندو تکواندو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *